FANDOM

Światostatek Arioth-niegdyś jeden z najpotężniejszych eldarskich Światostatków, obecnie ledwie cień dawnej potęgi.Światostatek wyniszczyły krwawe konflikty z Orkami i Mrocznymi Eldarami. Obecnnie rządzący na Arioth, książe Avalon, rozważa dołączenie do Dominium Tau,by ratować swój Światostatek.

Kolorystyka Arioth
Historia

Światostatek Arioth położony jest w Segmentum Ultima pomiędzy Dominium Tau a małym Orkowym imperium.Przez tysiąclecia Arioth był w stanie bronić sam siebie i okolicznych planet (na których mieliby się w przyszłości osiedlić) przed Imperium,Orkami a od niedawna, Tau. Jednakże w 926M41 Światostatek zaatakowało jedno z największych Waagh! jakie Eldarzy kiedykolwiek widzieli. Gdy władający Arioth, książe Avalon zdołał pokonać Orków, Światostatek został zaatakowany przez Mrocznych Eldarów z Kabały Dzieci Grzechu.

Obecnie

Eldarzy z Światostatku Arioth są praktycznie na skraju wyginięcia (jeszczze bardziej niż reszta gatnku).Przez 84 lata książe Avalon próbował poradzić sobie z tą sytuacją sam, ale doszedł w końcu do wniosku że jeśli jego Światostatek ma przetrwać, będzie potrzebował pomocy z zewnątrz. Zaprosił na Arioth Niebianina Aun'El Or'es oraz dowódce Shas'O Kaisa na negocjacje w sprawie dołączenia jego Światostatku do Dominium Tau.

Cisza Przed Burzą

II Mroczna Krucjata