FANDOM

Skrybcio.png
Ta twórczość znajduje się obecnie w fazie pisania. Dlatego też czekaj cierpliwie do czasu aż autor ukończy swoje dzieło.
Ten artykuł został stworzony przez użytkownika Generał Ienstret i jest udostępniony do użytku przez innych na określonych zasadach użytkowania.
Gwardzista 439..jpg

"Gdzie caidianie nie mogą tam Ostrza Zimy poślą" - powiedzenie, które stało się dosyć modne w regimencie po niedawnej kampanii przeciwko eldarom.

Zwany też na cześć swojej przywódczyni "Ostrza Zimy" jest liczącym około dziesięciu tysięcy gwardzistów, regimentem gwardii imperialnej, wyspecjalizowanym w walce z xenos a w szczególności z orkami.

Został utworzony około pięćdziesięciu lat temu z niedobitków kilku innych Valhallańskich regimentów.

Obecnie dowodzony jest pułkownik Irinę Kendov którą jej podwładni ochrzcili przydomkiem Zima, głównie ze względu na zachowanie poza polem walki.

Ze względu na swoją liczebność regiment nie może stosować standardowej taktyki Valhallan, czyli zmasowany atak piechoty połączony z artylerią. Zamiast tego wolą oni stawiać na taktyke i spryt. Nie oznacza to jednak, że żołnierzom tej armii brakuje odwagi, czy chęci do walki. Zima, podobnie zresztą jak jej ojciec, uważa że traktowanie ludzi jak mięso armatnie mija się z celem.

Każdy wie że Valhallanie to twarde sukinsyny, jednak ta armia wyróżnia się nawet na tle swoich braci. Pomimo znacznie mniejszych sił, regiment jest w stanie walczyć na równi z innymi a nawet odnosić zwycięstwa tam gdzie znacznie liczniejsze siły ponosiły porażkę. Wynika to zarówno z wielkiej odwagi, woli walki i zażartości żołnierzy jak i charyzmy oraz zdolności przywódczych Zimy. Pułkownik Kendov po prostu zna swoich ludzi i wie gdzie sprawdzą się najlepiej. Nie rzuci też całej swojej armii prosto pod lufę wroga z nadzieją, że uda im się przebić wrogie linie. Regiment rzadko ponosi straty sięgające więcej niż 10% stanu osobowego chociaż są kampanie gdzie regiment ponosił ogromne straty. W czasie swojej pierwszej i jak narazie jedynej walki z nekronami straty wśród żołnierzy regimentu sięgały ponad 90% a od rozwiązania uchroniło go tylko wstawiennictwo Kosmicznych Wilków, którzy bardzo szanują Ostrza właśnie za ich poświęcenie w czasie tamtej walki.

Po śmierci Iriny regiment przechodził kolejno na jej potomkinie, które z szacunku do matki nawet po ślubie zachowywały panieńskie nazwisko i nadawały je swoim córkom. Pierwszą następczynią Iriny była Marija. Osławiła ona regiment podczas jednej z wojen z Dominium Tau, gdzie rozbiła ofensywę obcych i utrzymała świat aż do przybcia posiłków. Został on jednak później utracony przez innego dowódcę. Marija była doskonałym strategiem i podobnie jak matka szanowała i dbała o swych ludzi. Drugą przywódczynią została Nadja. Poprowadziła ona regiment do wielu zwycięstw w kurcjatach przeciwko heretykom. Ta sława sprawiła że jej siłami zainteresowała się inkwizycja, wykorzystując jej armie w roli wsparcia dla swych sił. Ostatnią przywódczynią została Natasza. Kontynuowała ona dzieło swej matki i walczyła z heretykami, do czasu gdy dowództwo nad regimentem przejął Samuel Loren, z ordo hereticus. Przez jego nieumiejętne dowodzenie i arogancje regiment został niemal całkowicie zniszczony a sama Natasza cudem uniknęła plutonu egzekucyjnego. Po tamtej walce, Samuel został stracony za herezje a Natasza postanowiła wraz ze swymi ocalałymi podkomędnymi dołączyć do komand Woronina, dzięi którym uniknęła kary śmierci, za to że usiłaowała ratować swych żołnierzy. W komandach służy do dziś, jako bezwzględna i zabójcza wojowniczka, która darzy inkwizycje szczerą nienawiścią.

w budowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki