FANDOM

Aragsen AKA Eshairr
Eshairr
Informacje
Miejsce i data urodzin Światostatek Saim-Hann, data nieznana
Miejsce i data śmierci N/A
Rasa Eldar
Wiek N/A
Płeć Mężczyzna
Rodzina Aravyss (siostra); Garrett Harlan (brat krwi); Ginewra Harlan (tak jakby bratanica)
Przynależność Światostatek Saim-Hann (dawniej); Imperium Człowieka; Inkwizycja, Ordo Xenos (dawniej); Wolni Handlarze
Stanowisko Ochroniarz; Tłumacz
Moralność Prawdziwie Neutralny
Status Żyje, aktywny
Aragsen z Saim-Hann AKA Eshairr - sankcjonowany xeno, ochroniarz i tłumacz kapitana Harlana.

Wygląd

Eshairr nie odstaje wzrostem od większości swych rodaków (czytaj: ma około 190 cm). Ma długie ciemnobrązowe włosy, zwykle spięte w kucyk, oraz rzadką bródkę. Jego nieco śniada karnacja może kojarzyć się niektórym z ludzkimi Arabami. Oczy są koloru błękitnego. Na 3/4 powierzchni jego pleców widnieje tradycyjny tatuaż Saim-Hann, przedstawiający czerwonego węża.

Strój

Przed M42

Pancerz bitewny tego Eldara to typowa zbroja Uderzającego Skorpiona w tradycyjnych zielono-złotych barwach. Niestety dobrze czasy ma już za sobą i nie ma na nim miejsca, gdzie nie znajdowałaby się jakaś skaza. Prawie nigdy go z siebie nie zdejmuje. Wyjątek stanowi hełm.

42. Milenium

W okresie 42. Milenium, Aragsen "zasymilował się" niemal całkowicie z Imperium. Świadczy o tym przede wszystkim jego ubiór zarówno "cywilny", jak i "służbowy". Jednym jest bowiem ubiór na scintillańskiego szlachcica (coś w ten deseń), a drugim - spersonalizowany pancerz Militarum Tempestus.

Historia

Aragsen wywodzi się ze Światostatku Saim-Hann. Nieznane są powody jego wygnania, a on jeszcze nikomu o nich nie powiedział. Przez wiele lat tułał się po galaktyce, szukając jakiegoś ustronnego miejsca, gdzie mógłby spędzić trochę czasu sam na sam ze swymi myślami. Za każdym razem jednak takie miejsca były już zajęte: a to przez Imperium, a to przez Orków, a to przez Tau... Dlatego też życie Eshairra było niekończącą się "pielgrzymką" po różnych planetach.

W końcu dotarł na jeden z opuszczonych, nekrońskich światów zewnętrznych. Postanowił na jakiś czas się tam zadekować. Pech chciał, że w tym samym momencie na powierzchni planety wylądował desantowiec Szwadronów Śmierci (niezłe wyczucie czasu, nie?). Eshairr ukrył się więc w głębi podziemnego labiryntu nieumarłych maszyn. Po jakimś czasie trafił do komnaty z nieznanym mu artefaktem. Uznawszy, że może mu się przydać, Eldar sięgnął po niego. Akurat w tym momencie po drugiej stronie komnaty pojawił się człowiek. Widocznie jemu też zależało na artefakcie. Jak nietrudno się domyślić, wywiązała się między nimi walka. Niestety, Eshairr ją przegrał. Człowiek nie pozbawił go jednak życia. Co więcej, przedstawiwszy się, zaproponował wojownikowi wstąpienie do jego świty, dzięki czemu mógłby w miarę swobodnie poruszać się po Imperium. Zgodził się.

Przez następne lata eldarski wygnaniec wiernie służył swojemu ludzkiemu przyjacielowi pomocą. Przykładowo, ilekroć spotykali innych Eldarów, niezbyt zaznajomionych z Gotykiem, on tłumaczył wszystko, co do ów Eldarów mówił Garrett, słowo w słowo. Gdy Harlan dołączył do Wolnej Floty, Eshairr został zwolniony ze służby w Inkwizycji i mógł ponownie swobodnie tułać się po galaktyce. W międzyczasie uprzykrzał życie Mrocznym Eldarom, którzy postanowili skrzyżować z nim swoje drogi. Pewnego dnia na planecie Alessia Prime (Segmentum Pacificus) był bliski śmierci z ich ręki, lecz uchroniło go przed tym iście inkwizycyjne, niespodziewane pojawienie się dawnego przyjaciela - Garretta "Nikt nie spodziewa się Imperialnej Inkwizycji" Harlana. Po uporaniu się z problemem ME, Garrett zaproponował Eshairrowi "współpracę jak wcześniej" w związku z szykującą się "Drugą Krucjatą Machariańską"...

42. Milenium

W okresie wczesnego 42. Milenium, Aragsen stał się w zasadzie człowiekiem w skórze Eldara. Został nawet pierwszym oficerem na Dłoni Wojny - bynajmniej nie ze względu na znajomości. To właśnie on dowodził okrętem w czasie, gdy kapt. Harlan utknął na Pajęczym Trakcie (wydarzenia przedstawione w opowiadaniu "Trakt").

Charakter

Niezwykle spokojny i małomówny, Aragsen to swoisty cień swojego ludzkiego przyjaciela. Nie ma problemu zarówno z jego częstym balansowaniem na granicy geniuszu i szaleństwa, jak i z uczestniczeniem w jego planach. Zawsze to jakieś urozmaicenie, nie? To lojalny towarzysz oraz głos Garretta wśród Eldarów. Co łatwo zauważyć, ignoruje fakt, że jego "drugie imię" oznacza poniekąd tyle samo, co "łajdak". Z drugiej strony może to tolerować tylko u Garretta, któremu w końcu tak się na samym początku znajomości przedstawił.

Wyposażenie

  • Pistolet szurikenowy
  • Eldarski piłomiecz
  • Pancerz Bojowego Skorpiona - wyglądający jak co najmniej po zderzeniu z Leman Russem
  • Vox

Zdolności

  • Jest wręcz urodzonym wojownikiem - sam jeden potrafi położyć pluton imperialnych gwardzistów.
  • Być może tylko on dorównuje kapitanowi Harlanowi w walce na miecze.

Ciekawostki

  • Dubbing:
  1. ENG: Brandon Keener
  2. PL: Błażej Wójcik