FANDOM

Duże Imperium na połnocno wschodniej części Segmentum Ultima. Nie są zbyt Ekspansywni, nie stanowią problemów, lecz po Krucjacie Cesarskiej, Imperium wysyła tam liczne siły, a Tau uważa ich za największych wrogów Większego Dobra! 

Cesarstwo
Władca Cesarstwa Cesarzowa Liisa
Stolica Warsina
Język Skandy
Mieszkańcy Wilki, Njordowie, Ludzie, Techisi, Tau, oraz mała ilość Eldarów
Religia Kult Memorium
Siły zbrojne Korpusy Pomocników, Wilcza Armia, Cesarska Flota, Wilcze Kły
Powierzchnia Około 5500 systemów, podzielonych na 5 prowincji.

Historia

W czasach złotego wieku przedwiecznych, Shando - dopiero uczący się w sztuce swojej rasy podróżował po galaktyce w poszukiwaniu czegoś "dla siebie". Odnalazł dziwną planetę w dzisiejszym sercu Segmentum Solar, która była bardzo sprzyjająca, zaczął tam właśnie szukać. Znalazł tam rasę ledno potrafiąca łączyć się w stada. Pomyślał że fajnie było by zacząć ich cykl od całkowitego początku. Zabrał więc około 1000 wilków, i poleciał z nimi na południowy wschód galaktyki, i tam przygotował dla nich miejsce. Następnie rozwinął ich do poziomu przed-cywilizacyjnego, lecz jego plany przeszkodziła wojna w niebiosach...

Niechcąc by owoc jego prac przepadł, osłonił planetę Polem cholograficznym, i pozostawiając dla wilków co mógł, uciekł jak najdalej by Nekroni nie podejrzewali że jest tam jakieś życie.

Życie w czasie ów wojny

Mimo iż nie było zagrożenia ze strony nekronów. Było ich wiele innych takich jak surowe warunki, które pogorszyły się kiedy nikt o nie nie dbał, wojny między-plemienne, choć z czasem było coraz lepiej.

I Wojna Światowa

Wojna obejmujące wszystkie klany na Warsinie. Jedni mieli idee imperialistyczne, inni uważali się za obrońców, a inni mówili o połączeniu wszystkich w jedność. Wojna była niezwykle krwawa, a żadna ze stron nie uzyskała upragnionego celu. W końcu wojna zakończyła się ze stratami powyżej 100 milionów zabitych. Wiele krajów utraciło niepodległość, inne zyskały, wielkie klany rozpadły się itd.

II Wojna (Między)światowa

Sytuacja była bardzo napięta, każde państwo zbroiło się na potęgę, budowało coraz to nowsze machiny wojenne, wielkie fortece itp. W tym czasie pole cholograficzne zaczeło się psuć. Kiedy armia jednego z klanów w końcu odważyła się rozpętać wojnę wojnę, na Warsinę przylecieli nieznani Xenos. Przedstawili się jako Połoci i chcieli by Wilki dołączyły do ich Imperium. Okazało się że nie mieli tak dobrych zamiarów. Byli to wędrowcy ze zniszczonego świata, i chcieli podbić planetę Wilków by tam zamieszkać, a ich sprowadzić do poziomu niewolników. Kiedy Połoci używali dział plazmowych, antygravów i statków kosmicznych, Wilki dopiero poznały się z czołgami, prymitywnymi samolotami, karabinami powtarzalnymi, a o marynarce nie było mowy. Dzięki wyzwaniu rzuconemu Wilkom, nastąpiły spore zmiany. Cała rasa połączyła się w supermocarstwo zwane federacją, nastąpiły intensywne badania nad nowymi rodzajami broni. Wilki dzielnie broniły się przed najeźdzcą, że sam Imperator Połotów bał się strat wyrządzonych przez Federację. Kiedy chciał się wycofać, cesarscy wysłali w kierunku ich statku-domu, pocisk atomowy, tak potężny że zniszczył cały statek od razu, i nie pozostawił nic do zbadania. Wojna która ocaliła cesarstwo przyśpieszyła badania na taki poziom że wilki wysyłali w kosmos pierwsze rakiety. Niestety było to okupione straszliwą ceną 3 miliardów mieszkańców Warsiny, z 6 początkowych.

Spotkanie z Imperium

Nowo powstałą federacja WIlków kilka dekad później zaczeła kolonizować nowę planety, co zauważyła ekspedycja Wolnych Handlarzy, zaatakowali oni kolonię, która obroniła się, lecz była doszczętnie zniszczona, wtedy władze Federacji doszły do wniosku, że ich obronność potrzebuje natychmiastowej renowacji. Przestawili więc swój tor przemysłu i badań w kierunku wojskowym.

Mroczne Czasy

Czasy gdzie klany w Federacji zaczeły walczyć o władzę nad pozostałymi. Wojna była niezwykle krwawa. Wtedy na małej planecie rolnej pojawiła się osoba o imieniu Raksza Raja, poprowadziła ona rewoltę w swoim klanie, i skrytobójczo zabiła przywódców innych klanów i przejeła władzę w nowo powstałym Cesarstwie, (po czym oddała ją Mannerheimowi) i zaprowadziła pokój!

Powstanie Cesarstwa

Mannerheim, posiadając władzę dyktatorską wiedział że potrzeba rządów silnej ręki, by klany znowu nie popadły w samowolkę i rozpoczęły walkę między sobą. Ustanowił więc się Cesarzem absolutnym, i zmniejszył kontrolowanie armii przez klany, dzięki czemu nadal były autonomiczne względem państwa, ale nie mogły "krzywdzić się nawzajem". Po ustabilizowaniu się nowo powstałego Cesarstwa, wywołał on Krucjate Cesarską, w której jego państwo podbiło ogromną ilość systemów. Niestety sam końca tej wojny nie dożył.

Kultura

Wojownicy Areny

Jeszcze w czasach plemienych, zwyczajem było wyzywanie kogoś na pojedynek, jeśli ten np. próbował coś ukraść. Mimo szkód zawsze po walcę podawali sobie ręke na zgode, a winowajca przepraszał urażonych.
005 gnoll by malakym

Taka tradycja została do dziś.

Język

nie ma powszechnego języka w Cesarstwie. Za to jest kilka najbardziej znaczących takich jak: Skandy [przypominający języki ugro-fińskie i bałtyckie] Lechijski [typowa słowiańszczyzna] oraz co ciekawe niski i wysoki gotyk. Tworzy to pewne bariery, szczególnie podczas wydawania rozkazów. Skandy najbardziej rozwinął się w centrum Cesarstwa oraz na północ i południe, Lechijski rozpowszechnił się w Hattuli. Miejscem gdzie mieszają się te języki jest prowincja Akureyri.

Architektura

Trudno ją jednoznacznie określić. Miasta stanowczo różnią się od pałaców czy folwarków. Owe miasta są zwyczajnie zbudowane dom nad domem bez ładu i składu. Wszelkie te zabudowania łączą mosty oraz latacze działające jako typowy transport miejski. Natomiast siedziby władz czy arystokracji to zupełnie innych świat. Jeden folwark może być wielkości właśnie takiego miasta. Wszystko to zazwyczaj otaczają grube zdobione mury wraz z wieżami przykrywającymi poranne słońce. Jedynym co jest tak różne jak ilość światów to małe wioski rolnicze które przypominają prowizorkę ze słomy i drewna aniżeli domy.

Społeczeństwo

[Tak ja niżej

Prawa i swobody obywatelskie

Terytorium i sposób rządzenia

Cesarstwo podzielone jest na pięć prowincji. Na ich czele stoją dwie osoby: Komentaja i Maaherra. Ci pierwsi odpowiedzialni są za Armie, Korpusy, garnizony na planetach i ogół rzeczy związanych z wojskowością. A pracą tych drugich, jest administracja, sciąganie podatków, budowa infrastruktury itp. spraw. Terytorium Cesarstwa jest ściśle powiązany z kosmiczną anomalią która nie pozwala na przelot okrętów, dając genialną pozycję obronną. Ów państwo kontroluje cały jej obszar, dzięki czemu ma świetną sytuację. Podział Cesarstwa na prowincje wygląda tak:

  • Finnmark - Pierwsza prowincja Cesarstwa. W tej prowincji, dokładniej w systemie Rach, znajduje się stolica. Są tutaj też najważniejsze klany: Kaldea - Centrum przemysłowe i Tair - Centrum naukowe.
  • Kouvola - . Jest ona położona na północ od Finnmarku. Jest najbardziej zaludn
    Shadowgate by wlop-d6eqeo3

    Pałac - miejsce rządzenia Cesarstwem [deviantart/Wlop]

    iona; tutaj również znajduje się Wielka Brama pajęczego traktu i Ambasada Eldarska.
  • Karkkila -  Najmniejsza część Cesarstwa, ale za to najbogatsza. Jest tu wiele rzadkich minerałów, jak i żyzne gleby. Położona na Południe od Finnmarku.
  • Akureyri - Najbardziej zmilitaryzowana prowincja. Znajduje się tutaj jedyne wyjście z anomalii oraz klan Fairos słynący z najlepszych żołnierzy. Przez Imperium prowincja ta nazywana jest "Cadia 1.2".
  • Hattula - Największa część w granicach państwa. Światy z tej prowincji podbite zostały podczas kampanii Poutaina. Był wielkim dowódcą który po zaraz po Krucjacie Cesarskiej sam(!) Zoorganizował 17 milionową Armię i wyruszył na wschód od Warsiny. Dzięki jego geniuszowi taktycznemu, zdołano przejąć wszystkie te planety w niecałe dziesięć lat. Jest to również najbardziej niespokojna część Cesarstwa, więc siły i środki które mogły by umocnić wyjście z anomalii, idą na utrzymanie porządku w Hattula.

Ustrój

Sposób rządzenia można poniekąd porównać do feudalizmu. Pomimo że Cesarz ma władzę absolutną, władzą w systemie zajmuje się Król, a planetą Tsar. Jedynymi osobami których muszą się słuchać, to Cesarz, Komentaja i Maaherra [przez to, te persony są nielubiane przez lordów feudalnych]. Zazwyczaj na jeden ród rządzący przypada jeden system, choć są wyjątki czyli tzw. Dominia. Jedynymi obowiązkami władcy są daniny dla Cesarstwa, oraz wystawianie swoich żołnierzy. I na tym się kończy, monarchowie w swoich dominiach mogą robić co im się podoba [pomijając to co zabrania prawo]. Wszelkie powstania i rewolucje musi załatwić rządzący. Cesarstwo może mu pomóc tylko wtedy, gdy buntownicy będą chcieli się odłączyć od Wilczego Imperium. Dlatego właśnie władca musi bacznie obserwować czy jego poczynania nie szkodzą ludności.

Organizacje

Adepti Teho - Organizacja zajmuje się biurokracja oraz administracją w całym Cesarstwie oraz na najróżniejszych szczeblach władzy. Do jej zadań należą: spisy ludności, planowanie operacji wojskowych, kontrola nad organizacją i przemieszczaniem formacji Cesarskich Sił Zbrojnych, zbieranie podatków i o wiele, wiele więcej. Żaden mieszkaniec Cesarstwa nie jest wolny od jej władzy, czy mechanizmów. Adepti Teho jest największą nie-wojskową organizacją w państwie.

Organizacją kieruje wybierany co 35 lat, Trybunał Koronny.

Znanymi resortami tej organizacji są:

Adepti Laitteet - Jest to resort odpowiedzialny za zaopatrzenie całego Cesarstwa. Choć głównym celem jest dostarczanie np. żywności do światów bądź przedmiotów codziennego użytku, częściej zajmują się logistyką dla armii. Dostarczenie munduru, napełnienie manierki czy magazynku, choć wydaje się łatwe, na pewno takie nie jest biorąc pod uwagę ilość żołnierzy w służbie Cesarstwa.

Adepti Valistunut - Departament Wilczego Imperium do spraw zadowolenia oraz propagandy. Ich głównym zadaniem jest wspomaganie psychiczne żołnierzy, fabrykowanie doniesień z frontu, czy organizowanie spotkań z “weteranami” którzy opowiadają niestworzone rzeczy z pola walki. Czuwają także nad cenzurą środków masowego przekazu. Porywa reporterów z prywatnych stacji którzy próbują dotrzeć do faktów z linii frontu czy po prostu morduje siewców propagandy. [o ironio.] Rzadziej spisują petycje ludności do władz.

Adepti Druidi - Resort do spraw Magii, Psionizmu i spraw paranormalnych. Cóż dużo mówić, ich zadaniem jest badanie osnowy, szkolenie psioników, prowadzenie edukacji o tym dla społeczeństwa by Ci wybrańcy nie powodowali strachu oraz prowadzeniem tzw. Lecznic w których wyszkoleni druidzi za darmo uzdrowią potrzebujące osoby. Dzięki tym działaniom samopoczucie w Cesarstwie jest całkiem spore.

Rada Trzynastu - Jest to rada najwybitniejszych umysłów Cesarstwa którzy tworzą organ doradczy dla posunięć Cesarza. Działa poniekąd na zasadach poszczególnych ministerstw interpretując posunięcia władcy w odpowiedni sposób dla swoich resortów. Miejsce w radzie jest zazwyczaj dożywotnie.

Cerkiew Memorium - Organizacja religijna kontrolująca pokaźne domeny. Mimo że Cierkiew nie odgrywa wielkiej roli w życiu szarych mas, kontrolują oni duże majątki. Ufortyfikowane klasztory oraz pobliskie wioski kontrolowane przez zwykłych popów. Niektórzy Patriarchowie są w stanie kontrolować miliony kilometrów kwadratowych, wielkie miasta, tysiące wiosek i ogromne armie.

NSK - [Nastional’naya Sluzhba kontrrazvedki] - czyli po prostu kontrwywiad. Zajmuje się wyłapywaniem nieuczciwych urzędników czy zdradzieckich oficerów. Likwiduje przywódców grup terrorystycznych czy powstańczych. Powstała z inicjatywy Citrada Mašína, Wielkiego Kniazia z Hattuli. Są znani ze swoich “ciekawych” metod przesłuchań. Zbrojnym ramieniem tej organizacji są Wilcze Kły

Departament Penitencjarny - Departament Radnego Sprawiedliwości z Rady Trzynastu. Prowadzi on kolonie karne oraz zakłady produkcyjne, gospodarstwa rolne itp. na zwykłych planetach. Są oni dość dobrą siłą roboczą ponieważ: Skupiają się na swojej pracy licząc na skrócenie wyroku, i nie dostają dużej zapłaty, szczerze to w ogóle jej nie dostają [chyba że liczyć wyżywienie]

Podmioty Cesarstwa

Drogą pokojową lub wojenną Cesarstwo podporządkowało sobie kilka podmiotów. Jedne zostały Inkorporowane, inne otrzymały sporą autonomię. Jednak mimo tego pozostają lojalni wobec Wilczego Imperium. Są to:

  • Państwo Njordów - Kokkolawa - Państwo owado-podobnych istot. Służą oni głównie w armii. Jeśli chodzi o ekonomie to są oni bardziej kulą u nogi aniżeli źródłem dochodów. Jednak wartość bojowa przewyższa cenę.
  • Konfederacja Tatrzańska - Tatra - Jest to pokojowa nacja której zależy bardziej na rozwoju aniżeli powiększaniu terytorium. Dlatego przejście pod ochronę Cesarstwa było dobrym pomysłem. Jedynym warunkiem było “tylko” zwiększenie wydatków na armię oraz wysyłanie jej na pomoc Cesarstwu.
  • Marchia - Lavonia - Jest to system wydobywczy. W zamian za autonomie wpłacali oni ogromne pieniądze do skarbu Cesarstwa. Mimo sprawnej armii Marchia zobowiązała się pomagać Cesarstwu tylko w wojnie obronnej.
  • Republika - System którego Gubernatorem jest Generał Jack 'Bloody Jack' Davidson. Jest to niezwykle bogaty system za który Cesarstwo przelało wiele krwii. Jest to system eksportowy; posiada nadwyżki wszystkiego: surowców, maszyn, żywności itd.
  • Kozacy - System anektowany pokojowo gdy Gubernatorka ogłosiła secesje podczas wojny Cesarstwa z Imperium. Znajduje się tutaj ogromna ilość ośrodków naukowych oraz fabryk zbrojeniowych. Wojska Kozackie uchodzą za najlepsze i najbardziej rozwinięte w galaktyce

Ekonomia

[W budowie bo strona mi się psuje :V]

Znane Klany i plemiona

  • Domena Cesarska - Wszystkie klany które należą do samego Cesarza
    • Rach - Stolica Cesarstwa. Najbardziej zaludniony klas w Państwie
    • Königsberg - dośc nietypowy klan, który słynie z tego że produkuje ogromne ilości alkoholi. Tzw. Królewska Czysta jest znana w całym Cesarstwie i nawet część Imperium.
  • Taris - Klan Wodza Marszałka Szujskiego. Znany jest z tego że zaopatruje całą prowincję w żywność.
  • Kaldea - Klan pod przywództwem László, który jest znany ze swojego ogromnego majątku. W tym klanie jest najwięcej fabryk, stoczni kopalni i ogólnie jest to główny ośrodek przemysłowy w Cesarstwie. Jest to jedyny klan, który nie musi oddawać swoich żołnierzy Cesarstwu.
  • Fairos Klan prowadzony przez Marikę. W tym klanie dominują wosjkowi. Nie służenie w armii to dla ludzi hańba. Dzięki wystawianiu tak ogromnej armii, są zwolnieni z płacenia danin.

Religia

W Cesarstwie istnieje tzw. Kult Memorium, czyli Pantenon 3 bóstw: Shivy, najwyższej z wszystkich, patronki Medyków, naukowców i zapału walki. Drugi bóg to Ymir - Bóg kowali, rozstrzaskanych żołnierzy i magików. Trzecia Bogini to Illenee, bogini plonów, snów i Domu. W Cesarstwie obowiązuje całkowita wolność religijna (chyba że religia to po prostu barbarzyństwo, wtedy po prostu jest likwidowana). Ważnym do wspomnienia jest że Ci bogowie istnieją w Osnowie, ale nie są na tyle potężni by się z kimś równać, raczej preferują trzymanie się w cieniu, i "opiekowanie się" Cesarstwem.

Siły Zbrojne Cesarstwa

Korpusy Pomocników - Nie zawsze tam gdzie toczy się walka, jest „Wilcza Armia”, wtedy pod broń powoływane są korpusy ochotników, chcących pokazać wrogowi, że atakowanie ich to jednak zły pomysł. Działają na zasadzie milicji terytorialnej, i każdy obywatel może zostać oddany do armii w obronie ojczyzny. Część z tej formacji, zajmuje się przestrzeganiem prawa na planecie.

Wilcza Armia - Jest to dobrze wyszkolona Armia, podzielona na watahy, od tysiąca do 15 tysięcy wojowników + machiny wojenne etc. Każde plemię posiada kilka watah. Jeśli Cesarstwo wypowiada wojnę, każdy klan ma za zadanie wystawić swoje watachy pod broń. Pobór do niej obowiązuję w zależności od planety - 1/10 ludności albo 1/20 na mniejszych planetach. Wraz z nową Wiosną ze świeżych rekrutów tworzy się watahy. Nic też nie stoi na przeszkodzie żeby się zapisać. Samo szkolenie, jak na żołnierzy liniowych, jest bardzo dobrę, prawie każdy przechodzi szkolenie z inżynieri, medycyny itp (oczywiście nie jest tak wielkie jak sanitariuszy, bądz techników)..

Wilcze Kły - elitarne jednostki, wchodzą tam gdzie normalni wojownicy sobie nie poradzą, najlepszy sprzęt, i najlepsze wyszkolenie, zrzucani z wysokości, mobilni, silni, wytrwali, posiadający Modyfikacje. To właśnie elita wśród elit!

Cesarska Flota - Dość potężna organizacja. Okręty cechują się ogromną siłą ognia oraz nowatorskimi rozwiązaniami, lecz przypłacają to niską prędkością.

Ciekawostki

W przeciwieństwie do Tau, wiedzą sporo na temat Oka grozy, tyranidów i innych zagadnień Galaktyki w 41 milenium.

Nie mogą zostać opętani przez Chaos.

Żyją około 400 lat.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki