FANDOM

XVI Legion Hoplitów Terry są zaginionym szesnastym legionem Adeptus Astartes z okresu Wielkiej Krucjaty.

Historia

Fundacja

Gdy nadszedł Imperator, Krios bez większych sprzeciwów oddał mu hołd, ale najpierw udał się z ojcem na długi spacer po ulicach Nikeropolu Alfa, podczas którego opowiadał mu o swoim świecie i zapewnił swojemu światu wiele przywilejów. W ten sposób, Nikeropol stał się jeszcze potężniejszy, ponieważ zyskał dostęp do wiedzy zarówno świeżo-powstałego Adeptus Administratum jak i Adeptus Mechanicus. Codziennie zarówno z szlachty, armii jak i inteligencji domu Kriosa przybywały tysiące ludzi, z których dziesiątki stawały się pełnoprawnymi marines. Fulminis wciąż dbał osobiście o Nikeropol, lub przez kontakty, a nowy legion nazwał Hoplitami na cześć starożytnych wojowników Terry.

Wielka Krucjata

W czasie Wielkiej Krucjaty, Krios zabrał ze sobą najlepsze i najpotężniejsze okręty z floty Nikeropolu, po czym wykorzystał je w odzyskiwaniu dawno utraconych własności ludzkości. Hoplici wyruszyli na północ-północny wschód od Terry, badając, zbierając i zdobywając kolejne planety. XVI Legion działał tak jak jego Patriarcha-systematycznie, szybko i skutecznie. Nie była to jednak kampania czysto militarna, lecz również misjonarska, niosąc wiedzę nowym planetom i pobierając od nich nową. W czasach podbojów Krios pobierał od nowych poddanych ludzi i surowce, które przeznaczał na budowę nowych okrętów i szkolenie kolejnych zastępów Imperialnej Armii. W ten sposób Krios cały czas rozszerzał linie swoich podwładnych, a co za tym idzie, oczyszczał coraz większe tereny. Podstawą filozofii Fulminisa było objawienie i humanitaryzm, które rozwijał na każdym zdobytym świecie, ucząc niewielkich zbiorów informacji o wielkich władcach i myślicielach z czasów, gdy człowiek nawet nie śmiał myśleć o zdobyciu nieba.

Nova Bizantinum

Na północnym krańcu przyszłego Segmentum Ultima Hoplici całkowicie unicestwili agresywną rasę xenos zwaną Okjaeoirhai, która nie dość, że obrzuciła XVI Legion wyzwiskami i obelgami, to jeszcze z dumą pokazywała zniewolonych przez siebie ludzi, którzy zamieszkiwali te tereny. Efektem tych działań była dwunastoletnia Krucjata Novabizantyńska; powolne, systematyczne i dokładne niszczenie wszelkich śladów, które mogły by świadczyć, że kiedyś żyły tutaj istoty, które najpierw kpiły, potem groziły, na końcu błagały, a ostatecznie zamilkły na wieczność.

Świat Macierzysty

Światem macierzystym Hoplitów była znajdująca się w Segmentum Solar wysoko rozwinięta planeta Nikeropol. To właśnie na niej wylagował przyszły Patriarcha legionu-Krios Fulminis. Glob znajdujący się w równej odległości pomiędzy dawnym Calibanem, a Delivarence był domem dla Hoplitów przez cały okres Wielkiej Krucjaty, dopóki nie zostali oddzieleni przez anomalię inmateum.

Obecnym domem XVI Legionu jest stolica Imperium Krioskiego-Nova Bizantinum. To tam znajduje się Cytadela Deesis-miasto-forteca, będące prywatną własnością Legionu.

Budowa Legionu

Na legion składają się 16 główne ugrupowania nazywane Kohortami. Każda kohorta to 10 Dywizjonów, a w każdym z nich służy 400 Hoplitów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki