FANDOM

Plik:Ork.jpg

Dzido Zębi- klan orków należący do hordy Ghazghkulla. Plemię słynie ze swojego wrodzonego intelektu, oraz sposobów działania. Klan zabłysnął dzięki swojej elitarności- działaniami bardziej przypominają Terrańskie armie z XXI wieku, niżeli hordę orków. Członkowie klanu to snajperzy, strzelcy, oraz ochroniarze Ghazghkulla. W odróżnieniu do innych klanów, Dzido Zębi szkolą swoich Hopakuf. Dzido Zębi skupiają w okół siebie głównie orków interesujących się łupieniem, oraz walką dystansową przy użyciu karabinów snajperskich. Na szczycie klanu stoi Generau- obecnie jest nim niejaki Rarzok. Klan jest w stosunku do innych- bardzo nie liczny. Jako jeden z nie licznych klanów, utrzymują dobre stosunki z innym. Są dobrymi przyjaciółmi Krwawych Toporów i używają wiele z ich taktyk (min.kamuflaż).

Historia

Klan jest stosunkowo młody, ponieważ powstał około dwustu lat przed 13 Czarną Krucjatą. Wówczas był małym plemieniem, na planecie feudalnej Imperium. Klan toczył zażarte wojny z lokalnymi państwami, jednak przegrywał je z powodu braku technologi, zasobów oraz obecności małego oddziału Astartes, który skutecznie tępił plemię. Klan był w ciągłym ruchu, bowiem zawsze kiedy zakładali osadę, szybko była ona niszczona przez Kosmicznych Marines. Plemię tak czy siak było najsilniejszym na planecie i podczas swojej wędrówki zasymilowało wiele mniejszych klanów, tworząc w ten sposób Dzido Zębych. Klan na początku nazywał się po prostu Różne Hopaki, z powodu różnic kulturowych w klanie. Mimo iż plemię znacząco się rozrosło, to nadal nie radziło sobie z najazdami Kosmicznych Marines. Dopiero podczas tak zwanej "Wielkiej Imigracji", zaczęli rosnąć a nie tylko trzymać się. Orkowie uciekli do dżungli, gdzie mieli dość pożywienia oraz były to idealne warunki do walki. W dżungli żyły zwierzęta znacznie twardsze niż na stepie i broń stworzona z łupku już nie dawała rady. Orkowie zaczęli więc wytwarzać dzidy z zębów i nimi polowali na faunę. Plemię znacznie się rozrosło, do tego stopnia iż zaczęło budować własną armię. Jednak kilka lat potem, zostali znacznie zredukowani przez Astartes i kontrolowani przez następne lata. Klan ponownie zaczął umierać, do czasu pojawienia się na planecie Krwawych Toporów, którzy się rozbili w dżungli. Dzido Zębi przyjęli bardziej zaawansowanych orków swoje szeregi i nazwali ich "Sfiastunami Fielkości Orkuf". Nauczyli się od nich strzelania z broni oraz rozbierania technologi, sztuki kamuflażu czy chociażby konstrukcji prymitywnych granatów. Pewnego razu klan natrafił na radiolatarnię w dżungli i rozebrał ją. Z niej stworzył pancerze (które stały się relikwią klanu). Sprowokowało to marines do ataku na plemię, jednak tym razem Dzido Zębi byli gotowi. Ze swoich zębów stworzyli solidne włócznie, bohaterowie nałożyli na siebie pancerze z radiolatarni a szamani pobłogosławili to wszystko. Oddział tak wyposażony zaczaił się na Marines i wybił go do nogi. Jeden z orków samotnie zabił 7 marines i po powrocie do osady, został okrzyknięty Generauem a klan na cześć broni jaką zabił on marines, nazwano Dzido Zębymi. Hrurgnor, bo tak właśnie nazywał się ork, powiększył klan znacząco. Kiedy na został wybrany trzeci Generau, nadleciało Waaagh! Ghazgkulla, do którego klan dokończył. Piątym Generauem i póki co największym został Rarzrok Wielki Ząb, Wielka Dzida ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Generauowie

Hrurgnor- pierwszy generał. Podczas jego rządów klan znaczącą się powiększył.

Nieznany- nie osiągnął zbyt wiele. Klan podczas jego rządów utrzymywał się w stanie jaki pozostał po Hrurgnorze.

Drinzazz Czarny- podczas jego rządów, klan dołączył do hordy Ghazgkulla. Słynął ze swojej wielkości oraz siły fizycznej. Bez wspomagania siły był wstanie podnieść ręką kilku Astartes na raz.

Nieznany- podczas jego rządów klan postąpił znacząco technologicznie, jednak nic szczególnego nie zrobił. Ponieważ jego imię jest nie znane, nazywa się go "Mekaniak Generau".

Rarzrok Wielki Ząb, Wielka Dzida- przekuł zbroję z fieszy w czarny pancerz a dzidę zrobił z zęba, który użyczył mu sam Ghazgkull. Jest wielkim wojownikiem i jak na orka jest wyjątkowo inteligentny. Zdobył również legendarny orkowy topór, który jest jego bronią główną.

Podboje i sukcesy

  1. Wyeliminowanie wszystkich komisarzy 24 regimentu Gwardii Imperialnej. Zabicie komisarzy sprawiło iż Gwardia nie mogła ostrzelać z granatników hordy orków, ponieważ z cała armia zaczęła się wycofywać.
  2. Wysadzenie dwóch Drednotów Ultramarines oraz wybicie do nogi jednego oddziału Marines.
  3. Pułapka w kanionie na dywizjon Leman Russów. Dzido Zębi wysadzili wszystkie czołgi, a z ich resztek zdobyli znaczące zasoby na kontynuowanie kampanii, co było sukcesem samy w sobie.

Wyposażenie klanu

Krarapin snajferski- karabin przeznaczony dla elity klanu- snajferów. Służy do eliminacji wrogów z dalekiego zasięgu.

Karapin s tłumnikiem- karabin z tłumikiem przeznaczony dla członków sił spesjalnych. Wykorzystywany do cichej eliminacji wroga.

Granat z chmurką- granat dymny.

Zielone śfiatło do paczenia w nocy- noktowizor.

Dzity- podstawowa i bardzo skuteczna broń do walki wręcz oraz rzucania.

Relikwie:

Panserze z fieszy- legendarne zbroje pobłogosławione przez szamanów, przeznaczone dla bohaterów klanu. Zostały wykonane z radiolatarni. Pancerze podobno mogą się równać wytrzymałością zbroją Astartes.

Sproja Generaua- zbroja wykonana z niezliczonych radiolatarni oraz pancerzy pokonanych wrogów. Korzysta z niej generał. Zbroja jest cały czas rozwijania i posiada systemy wspomagania siły. Została przekuta przez Rarzroka w czarny pancerz.

Fielka Dzida- legendarna dzida pierwszego Generaua, którą zabił 7 Astartes. Został zastąpiona dzidą z zęba Ghazghkulla a Fielką Dzidzę podarowano szamanom, jako magiczny relikt.

Splufa szybko szczela- czerwony karabin, noszony przez Generaua. Charakteryzuje ją wysoka szybkostrzelność. Jest stworzona z bolterów 7 marines zgładzonych przez pierwszego Generaua.

Topór Gorka- legendarny orkowy topór, podobno zesłany przez samego Gorka dla orków. Broń jest przesycona dziwną energią i jest w stanie przebić się przez pancerz tytana.

Korona Dzifaka- hełm przesycony energią przeciwną do toporu Gorka. Kiedy topór jest bije brutalnością i siłą, korona emanuje mądrością. Jeżeli ork ją założy, jego oczy zaczną świecić. Korona należy do najwyższego szamana.

Jednostki klanu

Snajfer- elitarna jednostka przeznaczona do eliminacji dowódców wroga.

Siły spesjalne- elitarni komandosi uzbrojeni w broń z tłumikami. Mają szerokie zastosowanie.

Orkofie s bombą- oddział służący do sabotaży.

Orkofie z splufą wiekszą nisz inne- oddział wyposażony w lekkie karabiny maszynowe, do prowadzenia ognia zaporowego.

Orkofie z rakietą- oddział przeznaczony do niszczenia pojazdów opancerzony.

Duszy metal z nieba- oddział artylerii. Oprócz obsługi działa, do oddziału należy "Ork z oczkiem", który wskazuje koordynaty do ostrzału.

Dzidofnicy- jednostka wyspecjalizowana w walce wręcz. Jest najliczniejszą formacją klanie i służy jako podstawowa piechota.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki