FANDOM

Najie'lie - starożytna eldarska broń biała oraz instrument strunowy. Powstała jeszcze w okresie Wojen w Niebiosach, a całość projektu sięga początkowego okresu filozofii "Sztuki Wojny". Najie'lie jest bronią nietypową, bo wymaga od jej właściciela równoczesnej gry w czasie wykonywania ciosów, parowania oraz zwodów, które przez zakrzywienie ostrza upodabnia się do tańca.

Opanowanie posługiwania się Najie'lie wymaga co najmniej kilkudziesięciu lat ostrych treningów, a efekty rzadko są zadowalające. Średnia skuteczność oraz wysokie wymagania sprawiają, że jest to broń wyjatkowo rzadko spotykana oraz mało popularna. Pozostaje w znaczniej mierze bliższa snobistycznej sztuce eldarskiej, niż militarnej technologii. Przez cały okres jej występowania było zaledwie kilka eldarskich rodów, które kultywowały jej użycie. Najie'lie stało się przez to wyznacznikiem ostatecznego mistrzostwa w walce wręcz. Mimo swoich ułomności wynikających z koniecznego skupienia się na grze, krótkiego podwójnego ostrza, jej pojawienie zawsze oznaczało, że posiadacz wyróżnia się najwyższym talentem w walce.

Najie'lie jest zatem w pierwszej kolejności manifestacją statusu mistrzowskiego wojownika, pragnącego zwrócić uwagę na siebie zarówno obrazem, jak i dźwiękiem. Mimo teorii dotyczących zastosowania strun broni we wzmocnieniu zaklęć psionicznych, wciąż ich nie udowodniono. Jest to jednak informacja pochodząca ze źródeł ludzkich, ponadto jedyna, która porusza kwestię tej broni, zatem należy traktować ją z wyjątkową dozą ostrożności. Gdyby jednak okazało się, że rzeczywiście Eldarzy potrafią wykorzystać Najie'lie do czarów oznaczałoby to, że odpowiednio zdolny Czarownik mógłby zmienić ten artystyczny relikt w prawdziwie niebezpieczną broń.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki