FANDOM

Zasady użytkowania:

  1. Być wiernym Imperium.
  2. Nie być Xeno.
  3. Do użytku tylko przez Ludzi.
  4. Zapytać mnie o zgodę.
  5. Wyłożyć pomysł.
  6. Serio, Tau też nie mogę tego używać.
  7. Chaos też nie.
  8. Orkowie też niech zapomną.

Pancerz Łowca

Pancerz Łowca, a właściwie podniebny pancerz piechoty do zwalczania samolotów, nazwany Łowcą przez dowódcę ekspedycji, w której znaleziono STC tego uzbrojenia. Dzięki zastosowaniu technologii czujników grawimetrycznych, użytkownik pancerza może latać, okrywa też i chroni przed wpływem środowiska jak i przed bronią konwencjonalną, nie zapewnia jednak żadnej osłony przed bronią energetyczną, oprócz broni laserowej. Polega on bardziej na zapewnieniu swemu użytkownikowi większej swobody ruchu niż osłony przed wrogim ogniem. Pancerz posiada także zamontowane dopalacze na ramionach i w stopach, dzięki którym w ogóle może dogonić samolot.

Propozycja4

Łowca mk 1, karabin łukowy schowany za plecami na szynie z tyłu ręki

Zasilanie

Pancerz Łowca ze względu na zamontowane czujniki grawimetryczne i używanie tarczy magnetycznej zasilany musi być małym reaktorem plazmowym (którego STC było zawarte w STC pancerza). Zmniejszony do odpowiednich rozmiarów jest montowany w postaci plecaka, który "zakłada" się dopiero po zajęciu miejsca przez operatora pancerza. Ze względu na małe pobory energii nie jest on narażony na wybuch tak jak tytany.

Zabezpieczenia

W toku wieku testów, mających ustalić jak najlepiej uchronić tą technologię przed wrogim przejęciem, czy to przez zabicie czy też wyłączenie pancerza technologią EMP ustalono, że najlepiej jest pancerz zniszczyć. Kilka miesięcy magosom Mechanicum trudziło się nad tym zadaniem, aż znaleziono jedyny, gwarantujący zniszczenie pancerza w każdej sytuacji sposób. Oprócz żywego operatora w każdym pancerzu wmontowany jest serwitor, który monitoruje oznaki jego życia oraz wspomaga celowanie i inne funkcje zbroi. Gdy pilot zostaje zabity serwitor przejmuje sterowanie i zwalnia zasilane z generatora magnesy, które izolują od siebie składniki bardzo wybuchowej mieszanki. W razie ataku elektro-magnetycznego z racji odcięcia zasilania, magnesy zwalniają się samoczynnie, tak samo doprowadzając do wybuchu. Dzięki "poświęceniu" kilkuset zbrodniarzy i heretyków w próbnych pancerzach, ustalono, że dzięki temu rozwiązaniu w żaden sposób nie uda się odtworzyć wrogom pancerza. Jedynym słabym punktem pozostaje psionika, dlatego wrodzy psionicy są priorytetowym celem ataków eskadr pancerzy.
Two Steps From Hell - Jump!04:37

Two Steps From Hell - Jump!

Theme Łowców

Łowca

Pancerz Łowca nie chroni przed ostrzałem - Jest to pierwsza rzecz jakiej uczy się operatorów tych pancerzy. Łowca zbudowany jest z lekkich i dość wytrzymałych polimerów, jednak zapewnić mają one głównie ochronę przed wpływem środowiska - przed pociskami, bronią energetyczną - i wszelką inną - nie chroni wcale. To zadanie spełnia tarcza - najczęściej wykorzystywana jest tarcza magnetyczna, której projekt, nieznany do tej pory w Imperium został znaleziony w STC pancerza. 

Tarcza Magnetyczna

Tarcza ta wykorzystuje pole magnetyczne do spowalniania pocisków, czy to pociski z karabinów, szrapnele, granaty a nawet strzały z karabinów plazmowych Tau. Tarcza ponadto zatrzymuje część pocisków w swoim polu, przez co trzeba by było ją raz na jakiś czas wyłączyć. Mechanicum rozwiązało "problem" wyłączania pola, które stanowiło jedyną ochronę pancerza iście w Imperialnym stylu - zamiast wyłączać pole, pilot pancerza mógł od teraz za pomocą jednej z rąk zebrać wszystkie pociski z pola, złączyć je w jeden pocisk i po namagnesowaniu wystrzelić w przeciwnika - tutaj czekała druga niespodzianka, to jest pole magnetyczne wewnątrz tarczy, które przyspiesza pociski wystrzaliwane przez Łowcę. Kilkukilogramowy stalowy pocisk wystrzelony z prędkością kilkuset km na godzinę to coś, przed czym respekt muszą okazać nawet kosmiczni marines. Tarcza magnetyczna nie broni jednak przed brońmi energetycznymi (wyjątek to broń plazmowa Tau) jak i arsenałem Eldarów. Tarcza ta jednak posiada nieznany i niemożliwy do wykrycia defekt, przez co może ona wyłączyć się w najmiej odpowiednim momencie zostawiając pilota bez ochrony. Tarcza, oprócz ochrony spełnia także rolę magnesu, za pomocą którego piloci nakierowują i podczepiają się do samolotów, dzięki czemu mogą niszczyć je w powietrzu.  

Uzbrojenie

Łowca mk 1

Jest to najczęściej spotykany model pancerza, znaleziony na STC i nie przerobiony przez Mechanicus. Uzbrojony jest w :

  • Miniguna i 10 tysięcy sztuk amunicji w plecaku montowanym na generatorze plazmowym
  • 2 rakiety (przeciwpancerne bądź przeciwpiechotne, zależnie od potrzeb)
  • Karabin łukowy w drugiej ręce, za pomocą którego pilot może samodzielnie przeciążyć tarczę siłową (jak w rosariusie bądź pancerzach siłowych), a w większej liczbie mogą przeciążyć i pozbawić na jakiś czas pola siłowego różnego rodzaju pojazdy, pancerze bitewne, na tytanach kończąc. 15 strzałów
  • Każdy Łowca posiada też 5 bomb melta, które zrzuca na wroga przez tubę, która odcina bombę od pola magnetycznego pancerza, dzięki czemu pilot nie wysadza sam siebie.
  • Każdy Łowca wyposażony w pole magnetyczne ma możliwość zredukować pole i znajdujące się w nim pociski do jednego pocisku, który wystrzeliwuje, przyspieszając w drugim polu do ogromnej prędkości.

"Łowczy"

Wraz z odnalezieniem STC Łowcy i wdrożenia do produkcji pierwszego prototypu, Mistrz Kuźni Hefaistos przy wsparciu Mechanicum zaczął pracę nad modelem Łowcy przystosowanego dla użytku przez Astartes. Nowy projekt otrzymał nazwę "Łowczy" i od samego początku prac nad nim stanowił dla swych konstruktorów nie lada wyzwanie. Ale tak to już jest, że łatwiej jest coś odtworzyć niż wymyślić. Mimo to, konstruktorzy odnieśli sukces , z którego korzystać mogą wszystkie zakony Astartes.

Pancerz "Łowczy" używany jest podobnie jak pancerz Centurion, co oznacza, iż jest to pancerz nakładany na wojownika już noszącego standardowy pancerz wspomagany. Od pancerza Centurion Łowczego odróżnia zmniejszone opancerzenie, większa mobilność, zamontowane w różnych miejscach amortyzatory inercyjne oraz czujniki grawimetryczne. Odmiennie niż w pancerzach Łowca, "Łowczy" służy do ochrony użytkownika, dlatego, podobnie jak pancerze wspomagane i Centuriony zbudowany jest z ceramitu i nie chroni go pole siłowe żadnego rodzaju - za to niewykorzystana w ten sposób energia zasila główne uzbrojenie każdego Łowczego - zmniejszoną wersję szturmowego działka plazmowego. Oprócz tego montuje się jeszcze dwie rakiety (zerowe bądź inne) w zasobniku na ramieniu, oraz broń do walki z piechotą w lewej ręcę - są to albo szturmowe boltery, albo bolt - miniguny z Cerberusa. 

"Łowczy Nemezis"

Wraz z rozwojem rodziny pancerzy bitewnych w Imperium zmuszonym do częstych walk z demonami Chaosu kwestią czasu było uzbrojenie w nie Szarych Rycerzy. Podobnie jak pancerz "Łowczy" jest on zakładany przez wojownika w pancerzu "Aegis" który jest dostępny tylko dla wojowników tego zakonu. CDN.