FANDOM

                                       "Samo twoje istnienie jest obrazą dla Imperatora!Dlatego,musisz zginąć."

                                                                       -Tarkeus Nataniel,dawny Mistrz Zakonu do Nekrońskiego Lorda

Pokutnicy(dawniej Maruderzy Imperatora)-Zakon Kosmicznych Marines,który ma długą historię walk za Imperium,lecz mają równierz na swoim koncie zbrodnie,którą próbują odpokutować.
12300748890 0

Symbol Pokutników,jest to równierz starożytny symbol odwagi i lojalności.

Świat Macierzysty

Światem Macierzystym Zakonu jest Hellsing,sklasyfikowana jako Planeta Śmierci,z powodu zachodzących tam ognistych burz oraz obecności tzw.Hyperionów.Hyperiony nie dość że są duże,silnie opancerzone i zachodzace na planecie burze ogniowe nie robią im krzywdy to jeszcze posiadają zdolności psioniczne(choć ograniczone).Hellsing znajduje się w podsektorze Matkan.Oprócz Hellsinga w sektorze tym znajdują się jeszcze:

-Matkan Prime-Świat-Ul,stolica podsektora

-Garia-Świat-Kuźnia,produkuję broń i pancerze dla Zakonu

-Shiosan-Świat Rolny,ma wysokie nadwyżki jedzenia,które zwykle wysyła na Hellsing

-Zod-dawniej Świat-Sankuarium,po Herezji Matkańskiej został Zakazanym Światem.

Historia

Zakon ten został założony w 34 milenium i początkowo nosił nazwę Maruderów Imperatora.Galaktyka usłyszała o nich poraz pierwszy podczas Czwartej Czarnej Krucjaty.Maruderzy Imperatora byli wtedy jedną z sił,która przegoniła wojska Chaosu spowrotem do Oka Grozy.

Zakon ten brał też udział w oblężeniu pałacu Eklezji w ostatnich dniach Wieku Apostazji.

Do 38 milenium Zakon Maruderów Imperatora brał udział w tysiącach kampanii na terenie całego Segmentum Ultima.

Herezja Matkańska

W 503M38 Mistrzem Zakonu został Kosmiczny Marines imieniem Neron.Pare lat po przyjęciu stanowiska Neron stworzył wewnątrz zakonu swoją prywatną gwardię,którą zawsze miał przy sobie.Z czasem gwardia rozrosła się do rozmiarów całej kompanii,zwanej Kompanią Nerona.Rzeczona Kompania była de facto tajemnym zakonem wewnątrz Zakonu.Tajemniczość Kompanii Nerona nie podobała się reszcie Zakonu,ale nawet oni nie mogli wiedzieć,co się w niej działo.Członkowie Kompanii zaczeli oddawać cześć Bogom Chaosu a ich Mistrz,Neron wysyłał swoich spaczonych adiutantów do innych kompanii by szerzyli splugawienie i zepsucie.Gdy ponad 2/3 Maruderów Imperatora poddało się Chaosowi,Neron postanowił działać. Z odmętów Osnowy przyzwał do sektora Kosmicznych Marines Chaosu z Zakonu(lub raczej bandy)Gwałcicieli oraz samego Typhusa,zwanego Heroldem Nurglea i wraz z nimi zaatakował planetę Zod,na której przebywała większa część Gwardzistów Imperialnych i lojaliści,czyli 1/3 członków Maruderów,którzy nie poddali się Chaosowi.Tak zaczeła się Herezja Matkańska.

Wpierw Terminus Est(okręt Typhusa) nadleciał nad Zod i zrzucił na nią bomby wirusowe.Wtedy właśnie Neron popełnił pierwszy błąd,bo tuż przed wystrzeleniem bomb,skontaktował się z lojalistami i kpił z ich ,,służalczego oddania wobec rozkładającego się Imperatora".W ten sposób lojaliści zorientowali się,że ich Mistrz ich zdradził i wraz z gwardzistami i mieszkańcami Zody ewakuowali się do podziemnych bunkrów.Oczywiście,nie wszyscy zdążyli,ale przynajmniej Maruderom lojalistom się udało.Podczas Herzji Matkańskiej,przywódcą lojalistów został Kapitan 3 kompanii Maruderów Imperatora,Przemysław Sindermann.Szybko przejął też dowództwo nad gwardzistami i mieszkańcami planety,którzy przeżyli.Rozdał im wszystkim broń i jedzenie a także przygotował mentalnie na nadchodzące wydarzenia.Dla wszystkich było jasne,że gdy zdrajcy zorientują sie,że nie udało im się dobić lojalistów,rozpoczną atak.Na szczęście,z bunkrami było połączone podziemne lotnictwo a w nim parę Stormibirdów.Kapitan Przemysław wytypował dwóch Maruderów i dwóch gwardzistów którzy mieli nimi polecieć poza sektor Matkan i wezwać pomoc.W momencie w którym na planecie wylądowały połączone siły zdrajców i Gwałcicieli,Stormbirdy wyleciały i ale tylko dwa zdołały opuścić planetę a tylko jeden opuścił podsektor.W czasie gdy lojaliści walczyli ze zdrajcami a cały sektor Matkan pogrążył się w wojnie,ten jeden Stormbird zdołał znaleźć pomoc w postaci Wielkiej Kompanii Haralda Wilka Śmierci z Zakonu Kosmicznych Wilków oraz Zakonu Naszej Matki Męczenniczki Sióstr Bitwy.Gdy Kosmiczne Wilki i Siostry Bitwy usłyszały,co stało się w podsektorze Matkan natychmiast wysłały tam wszystkie swoje siły.

Herezja Matkańska trwała 4 lata.Po tych czterech latach,siły Chaosu ewakuowały się do Oka Grozy i mogły triumfować.Nie tylko odniosły dopuszczalne straty,nie tylko zabiły miliardy obywateli Imperium ale także doprowadziły lojalistów z Zakonu MI do stanu,w którym odbudowa wydawała się niemożliwa.Lojalnych Kosmicznych Marines tego Zakonu pozostało jedynie 36 podczas gdy zdrajców ponad 600. Wszystkim wydawało się,że to kres Zakonu Maruderów Imperatora i pod pewnymi względami,nie mylili się.

Po Herezji Matkańskiej

Po Herezji Mistrzem Maruderów Imperatora został Przemysław Sindermann,który postanowił ratować członków zakonu bo twierdził,że dla samego Zakonu nie ma już nadzieji.Wszystkim pozostałym przy życiu lojalistom,w obecności Kosmicznych Wilków i Sióstr Bitwy obwieścił,że Maruderzy Imperatora nie mogą dłużej służyć Imperium,ponieważ póki żyje chodź jeden zdrajca,żaden lojalista nie ma prawa się tak nazywać.Zmienił więc nazwę Zakonu na Pokutników i rozpoczął dwa wielkie projekty:odbudowy Zakonu i Podsektora. Na szczęście dla nowo mianowanego Mistrza,do obu tych zadań chętnie przystąpili mieszkańcy podsektora chcący zemścić się na Chaosie za to,co im zrobił.Z całego Matkanu napływały rzesze chętnych przyłączyć się do Zakonu a z Segmentum Ultima przybywały siły,których zadaniem było odbudować sektor.

Mimo że tylko 5% chętnych udało się dostać do Pokutników,to i tak w ciągu 20 lat od zakończenia Herezji liczba Kosmicznych Marines wzrosła do 180 a podsektor powoli wracał do normy.

Przez następne tysiąclecia Pokutnicy brali udział w setkach kampanii na terenie całego Imperium,walcząc z każdym wrogiem ludzkości.

Obecnie

Dwie Kompanie Pokutników brały udział w walce przeciwko Chaosowi w trakcie 13 Czarnej Krucjaty i wciąż czekają na rozkaz do ataku.

Imperium odkryło,że Tyranidzka Flota-Rój Hydra,zmierza na Kronus,planetę wyzwoloną przez Krwawe Kruki podczas Mrocznej Krucjaty.Jednakże Krwawe Kruki mają obecnie zbyt duże problemy,by móc bronić planety,dlatego na Kronus została wysłana 5 i 6 Kompania Pokutników pod dowództwem Kapitana Atrema oraz 10 Kompania pod dowództwem Kapitana Taelosa.

Budowa Zakonu

W Zakonie Pokutników jest znacznie więcej Kapelanów niż w jakimkolwiek innym.Mogą dowodzić całymi kompaniami a niejednokrotnie zostają Mistrzami Zakonu.

Genoziarno

Zakon powstał podczas 12 Fundacji w 34M a jego genoziarno pochodzi od Ultramarines.

Kompanie

Jeśli chodzi o podział na kompanie,Zakon Pokutników nie jest w 100% zgodny z zapiskami Codex Astres.

Kompanie 1-5 są zgodne z Codex Astres.

Kompanie 6 i 7 są tzw.Kompaniami Powietrznymi i członkami tych Kompanii są jedynie piloci samolotów i Kosmiczni Marines z Plecakami Odrzutowymi.Ciekawostką jest,że te kompanie nie mają swoich Kapitanów, toteż zwykle współpracują z innymi kompaniami,nie tylko swoimi ale i innych Marines i oddają się pod ich rozkazy.

Kompania 8 składa się głównie z Drendrotów i wypożyczonych od Adeptus Mechanicus,Serwitorów Bojowych.W tej Kompani musi znajdować się jeden Kapelan,który będzie dowodził.

Kompanie 9-10 są zgodne z Codex Astres

Kultura

W kulturze Pokutników jest parę rzeczy,które wyróżniają je na tle innych Zakonów.

Fanatyzm

Pod względem lojalności Pokutnicy najbardziej przypominają Czarnych Templariuszy lub Siostry Bitwy.  Po Herezji Matkańskiej mają istną obsesje na punkcie udowadniania swojej lojalności i oddania wobec Imperium i Imperatora.Ich obsesja pociąga ich do całkowitego braku tolerancji dla Chaosu,heretyków,Xenos oraz wszystkich innych bluźnierstw przeciw Imperatorowi ale w przeciwieństwie do np.Czarnych Templariuszy nie tępią psioników ani mutantów chyba że uznają,że ich moc pochodzi od Mrocznych Potęg

Swego Rodzaju Kompleks Niższości

Od czasu Herezji,Pokutnicy przestali sami siebie nazywać Kosmicznymi Marines twierdząc,że skoro ich własny Mistrz i większość Zakonu zdradziła Imperatora,to oni nie mają prawa nazywać się jego młotem(tak się mówi na Space Marines).W tym Zakonie by zasłużyć na tytuł Kosmicznego Marines trzeba się naprawdę postarać. Ten kompleks niższości objawia się równierz podczas współpracy z innymi Zakonami np.podczas 12 Czarnej Krucjaty podczas spotkania Kapitana Kruczej Gwardii z Kapitanem Pokutników,ten ostatni powiedział,że zaszczytem jest dla niego,spotkać prawdziwego Kosmicznego Marines.

Kwestia Kapłanów Maszyn

Wsród tego Zakonu nie ma Techmarines,bo Pokutnicy deklarują lojalność wyłącznie wobec Imperatora a Techmarine musi być równierz lojalny wobec Boga Maszyn.Oczywistym jest jednak,że sprzęt często się psuje i potrzebny jest wyspecjalizowany personel,który będzie mógł go naprawić.Dlatego Pokutnicy podpisali układ z Adeptus Mechanicus,w ramach którego do każdej Kompani jest przydzielany oddział Kapłanów Maszyny, który ma za zadanie dbanie o maszynerie Zakonu(zwłaszcza jeśli chodzi o kompanie 6-8).W ramach tego układu,Pokutnicy dostają równierz najlepszy sprzęt od Światów Kuźni.W zamian za to wszystko,Kapłani mają  zawsze pierwszeństwo w przeszukiwaniu pola bitwy.

Rekrutacja

Pokutnicy pobierają potencjalnych rekrutów głównie z podsektora Matkan.Właściwie większość szkolenia nie różni się od szkolenia w innych Zakonach,wyjątkiem są dwie ostatnie próby.

Pierwszą jest pozostawienie dwóch kandydatów na planecie Hellsing bez panerzy i z tylko jednym nożem. Każdy z nich ma tam nie tylko przetrwać tydzień ale i upolować Hyperiona,najstraszliwszą z bestii na planecie. Samo przetrwanie na planecie jest wyzwaniem a co dopiero upolowanie tak groźnego drapieżnika,dlatego właśnie,Pokutnicy nie należą do najliczniejszych Zakonów.Jeśli jednak kandydatowi uda się przejść przez tę próbę,czeka go ostatnia.

Szczegóły ostatniej próby nie są znane.Wiadomo że chętny do zostania Marines musi pójść do Klasztoru Pokutników położonego na Hellsingu i stanąć przed Mistrzem Zakonu i Kapelanami.Nie wiadomo co się tam dzieje ale wiadomo,że to właśnie przy tej próbie,większość kandydatów odpada.Ci którym udało się przejść ostatnią próbę,zawszę powtarzają,że była najtrudniejsza w ich życiu.

Kolor i Symbol

Gdy Zakon nazywał się jeszcze Maruderzy Imperatora,ich pancerze były pomalowane na jasnoczerwono z niebieskimi naramiennikami i jak każdy Zakon,miał dwugłowego orła za symbol.

Gdy zostali Pokutnikami,zmiany nie pomineły pancerzy.Są one całkowicie szare i nie mają już dwugłowego orła,bo twierdzą że nie są go godni.Zastąpili go starożytnym symbolem odwagi i lojalności.

Taktyka

Mimo że mineło 4 tysiące lat od Herezji Matkańskiej,Pokutnicy wciąż odczuwają jej skutki poprzez m.in.o połowę mniejszą ilością marines w każdej kompanii( wyjątkami są 6,8 i 9 kompania).Dla Pokutników nie jest to jednak problem,głównie dzięki układom z Adeptus Mechanicus dzięki którym mają m.in.dostepem do Mark VIII ,,Wędrowiec".

Walka w wykonaniu Pokutników zawsze zależy od tego jaki dowódca nimi dowodzi.Zwykle jednak,z racji małej liczebności i dobrego sprzętu,Pokutnicy preferują precyzyjne ataki we wrażliwe miejsca chociaż nie boją się uderzać w umocnione przyczółki wroga.

Cisza przed Burzą

II Mroczna Krucjata