FANDOM

Szablon:Stub

Sceplite
Typ Świat Przemysłowy/Świat-Ul
Średnia temperatura 32*C
Grawitacja 1.05 G
Populacja ~40.000.000
Układ planetarny Układ Sceplite
Sektor Sektor Rursus
Segmentum Sengmentum Pacificus
 Sceplite (wym. Seplit') - Przemysłowy Świat na krańcach Segmentum Pacificus i Astronomicanu, w około 60% pokryty liniami kolejowymi. Planeta jest główny światem całego Sektora.

Położenie

Planeta Sceplite, jak też cały Sektor Rursus znajduje się na północnym krańcu Segmentum Pacificus. Sceplite jest główną planetą Sektora, który liczy łącznie 10 innych planet.

Geografia

Sceplite posiada dwa superkontynenty o stałym podłożu tektonicznym, jej powierzchnia jest zaledwie w 1/7 pokryta wodami, tylko słodkimi. Po burzach osnowy rzeźba terenu mocno się wygładziła, przez co planeta ta ma tylko kilka łańcuchów górskich i dolin. Wszystkie te "nierówności" na planecie są niewielkie, jednak istnieje góra, która wydaje się być wypaczeniem po sztormach spaczni, bowiem swoimi rozmiarami przyćmiewa inne - Kalzegah. Jest on widoczny z kosmosu, ma aż pięćdziesiąt pięć tysięcy metrów wysokości i wystaje ponad stratosferę planety.

Ze względu na mały procent wód oraz charakterystyczną topografię - niewielką ilość wzniesień, cyrkulacja mas powietrza jest tutaj znacznie silniejsza niż na innych światach. Wieją tu zawsze huragany, powstają olbrzymie tornada a w niektórych przypadkach wstępujący słup powietrza jest w stanie unosić w górę wielotonowe skały na duże wysokości.

Właśnie z powodu szalonego klimatu i tylko dwóch kontynentów na Sceplite transport kolejowy wykształcił się na potęgę, bowiem tylko wielkie transportowce lub pociągi-miasta są w stanie oprzeć się tej potędze natury a stałe przemieszczanie chroni obywateli przed jej furią, dodatkowo spory ułamek mieszkańców schował się pod ziemią, tworząc siatki jaskiń i podziemne kompleksy budowli, do których często zjeżdżają szynowe, metalowe potwory.

Historia

Przed Herezją

Przed Herezją Horusa Sceplite był pod panowaniem Eldarów Biel-Tan. Planeta ze względu na niezwykle wielkie złoża minerałów była bardzo ważną planetą w tej część Eldarskiego imperium. Jednak w 30 tysiącleciu w planetę uderzyła niewielka asteroida, która mimo wszystko zniszczyła dużą część Eldarskiego miasta w które uderzyła. Eldarzy postanowili zbadać asteroidę wwiercając się w nią jednak po pewnym czasie odkryli, że we wnętrzu asteroidy znajdują się zahibernowane kokony megarachnidów, z których po zetknięciu z tlenem wypełzły młode potwory. Szukając bezpiecznego miejsca przedarły się przez tłum zaskoczonych Eldarów. Większość skierowała się w wilgotne obszary, głównie do ścieków i katakumb pod miastem, a tam zaczęły się w niewyobrażalnie szybkim tempie rozmnażać. Nim Eldarskie wojsko podjęło jakiekolwiek działania pod miastem żyły już dziesiątki tysięcy stworów, które niewystarczająco dużo miejsca w podziemiach, więc wyszły na światło dzienne. A jako, że megarachnidzi są drapieżnikami zaczęły szybko plądrować okoliczne miasta obracając je w ruiny. Przywódcy planety uznali, że nie będą w stanie walczyć z wrogiem na całej planecie, więc postanowili usadowić wszystkie możliwe siły w jednym punkcie i tam kierować zacięty opór, była to stolica planety Kaidros.

Eldarzy przez wiele tygodni bronili z zaciętością i bohaterstwem swoja ostatnią twierdze, jednak megarachnidów było coraz więcej. Gdy przy życiu został tylko władca planety w swoim ostatnim bastionie wydarzyło się coś strasznego, w tamtej chwili narodził się nowy bóg chaosu, a jego krzyk zabił miliony istnień. W jego zasięgu było tez Sceptile. W jednej chwili wszyscy na planecie zginęli, a po dawnej cywilizacji nie było śladu

Sto lat później na planetę przybyła Wielka Krucjata, a dokładniej planetę odkryło Adeptus Mechanicum. Powstały tam pierwsze fabryki, porty kosmiczne, a liczba ludności szybko osiągnęła miliard i szybko rosła.

Herezja Horusa

Niestety taki rozwój nie trwał długo, gdy wybuchła wielka zdrada Mistrza Wojny Sceptile stanął po stronie Imperatora. Nim jednak podjęto działania, które miały na celu wysłanie żołnierzy Sektor Rursus najechała Gwardia Śmierci obracając w gruz sąsiednie planety. Jednak Sceptile był ciężkim orzechem do zgryzienia. Przemysłowy potencjał planety zmuszał ją do bardzo silnego PDF-u. Przez parę miesięcy planeta skutecznie odpierała wszelkie ataki wroga. Przerwał go jednak upadek sił Horusa i jego śmierć, Gwardia Śmierci uciekła do Oka Terroru z podkulonym ogonem, a Sceptilańczycy świętowali gorzkie zwycięstwo, gdyż prawie połowa populacji przestała istnieć, a duża część fabryk i kopalń była w ruinie.

Po Herezji

Społeczeństwo

Artykuł w budowie