FANDOM

Historia

W Złotej Erze Technologii ludzkość wspięła się na wyżyny.Przepiękne super-miasta z zapierającymi dech konstrukcjami przyćmiewały największe miasta ule 41 tysiąclecia.Jednak w cieniu postępu i potęgi, pod gargantuicznymi konstrukcjami żyli ludzi z tzw.nizin społecznych.Ich życie było trudne,każdy dzień był walką o jedzenie,wodę oraz ucieczką przed patrolującymi ulice Ludźmi z Żelaza lub policjantami.Mimo ze wówczas istniały tysiące organizacji im pomagającym to wokół przepięknych miast rozpościerały się potężne dzielnice slumsów.W miejscach tych rządziła przemoc,kartele narkotykowe i brutalne maszyny lub tez ludzie.U schyłku tej ery na większości planet postanowiono przenieść dzielnice nędzy do podziemi super-miast. Tysiące LzŻ,policjantów i ludzkich żołnierzy wyłapywało i zaganiało tych nędzarzy do podziemnych "uli".Początkowo plan wydawał się doskonały:slumsy zrównano z ziemią,zniknął problem tysiecy trupów tych nieszczęśników umierających z najróżniejszych powodów na ulicach a do tego miasta stały się bezpieczniejsze gdyż slumsowe gangi tez wylądowały w podziemiach.Jednak w podziemiach panował potworny chaos.Zamiast utopii podziemia zmieniły się w obóz koncentracyjny patrolowany przez maszyny.Gdy LzŻ się zbuntowali w pierwszym momencie "postanowili" wykończyć najbardziej pogardzanych ludzi.Maszyny kryjąc swoje zamiary pod przykrywką "redukcji populacji" zaczęły masowe mordy w podziemnych "schronieniach" nabierając doświadczenia w walce z ludźmi.Jednak szybko porzucili mordowanie "obszczymurków" na rzecz wymordowania tych bardziej wartościowych przedstawicieli homo sapiens.Jednak LzŻ zadbali o to by najbardziej pogardzani przez nich ludzie zdechli z głodu w swoich podziemnych wiezieniach.Jednak nie docenili instynktu zachowawczego rodzaju ludzkiego.By przeżyć ludzie zaczęli walczyć o kurczące się magazyny z żywnością,hodowle papki proteinowej oraz zasoby wody.W trakcie gdy na powierzchni trwała apokaliptyczna wojna z maszynami w podziemiach szalał kanibalizm i zezwierzęcenie. Wiek za wiekiem potomkowie ocalałych z podziemi zmieniali się dostosowując swoje zwyczaje i ciała do przeżycia w podziemiach budujących się na ruinach super-miast miast-kopcy. Dziś ścierwojady to zagrożenie dla tych miast gdyż nauczyły się polować na ulicach miast.Niekiedy są zagrożeniem większym niż wszystkie uzbrojone i zdeterminowane gangi tych miejsc razem wzięte.

Wygląd

Doa1111

W czasach obecnych (tj.41 tysiąc lecie) ścierwojady mało przypominają swoich ludzkich przodków.Blade,przygarbione sylwetki.Czarne oczy,pazury i kły dodają grozy tym stworzeniom.Jednak najgroźniejsze w nich jest to że ciągle w ich czarnych nieludzkich oczach błyszczy ludzka inteligencja.Pierwsi Inkwizytorzy zaniepokojeni coraz dziwniejszymi raportami Arbitrów gdy udali się w mroczne zakamarki miast sklasyfikowali ścierwojady jako zdegenerowanych xenos. Jednak z czasem odkryto ich obecność na setkach światów a badający ich truchła Magosi jednoznacznie stwierdzili że są to ludzie.Choć trudno już to stwierdzić na pierwszy rzut oka.

Kultura i technologia

Ewolucja wymuszona przez specyficzne warunki spowodowała iż inteligencja tych pod-ludzi stoi poniżej ludzkich standardów choć i tak są "mądrzejsi" od Ogrynów i dużo bardziej drapieżni.Kierują się zwierzęcymi instynktami popartymi wyjątkowym sprytem.Nie znają empatii,współczucia i miłości. Ich życie społeczne ogranicza się do wspólnych polowań i chowu młodych,choć część podgatunków tworzy rysunki na ścianach opisujące niejako najważniejsze wydarzenia w życiu plemienia.Mają (no przynajmniej większość podgatunków ma) prosty język umożliwiający zarówno prosta rozmowę jak i precyzyjne koordynowanie polowań.Technologicznie są na poziomie epoki żelaza choć niekiedy w ich łapach można spotkać proste uzbrojenie typu strzelba czy też pistolet automatyczny(zrabowane gangsterom).

Naukowym okiem

-Rasa ta nie posługuje się ogniem

-Postawa diety są odpadki,idioci schodzących na ,,dno miast-uli ale również hodowle papki proteinowej lub podziemne udomowione zwierzęta.

-Mimo że ewoluowali na różnych globach i wykształcili wiele ras są zdolne do wydawania płodnego potomstwa.

-Światło Imperatora trafi do nich tylko wystrzelone z boltera.....Choć z lasguna też jest wystarczające :D

Więcej z Fandomu

Losowa wiki