FANDOM

Szkarłatny Legion
Skcsml.jpg
Szkarłatny Legionista
Okrzyk bojowy "My szkarłatna zmora, w morzu krwi Imperium skona."
Utworzenie 19'sta fundacja
Zakon macierzysty Nieznany
Świat Macierzysty -
Liczebność ok. 5000
Przynależność Chaos Niepodzielny
Barwy Szkarłatny

Szkarłatny Legion- zdradziecki zakon Kosmicznych Marines z 19'stej fundacji. Jednak jego pochodzenie owiane jest tajemnicą.

Przed zdradą

Zakon został utworzony podczas 19'stej fundacji, zaś zdradził w 39 milenium. Służył Imperium ponad trzy tysiąclecia. Zakon lekceważył Codex Astartes i utrzymywał swoją liczebność w okolicach 3 tysięcy ludzi.

O Szkarłatnym Legionie usłyszano po raz pierwszy podczas bitwy z zdradzieckim Czarnym Legionem, nieopodal Oka Terroru. Szkarłatny statek podleciał do kosmicznej łajby Czarnego Legionu. Statki wymieniły się strzałami, następnie mały oddział marines w czerwonych pancerzach dokonał abordażu. Po chwili statek Czarnego Legionu został zniszczony, a szkarłatni żołnierze odlecieli. Jednak podczas swojego debiutu w duszach legionistów zostało zasiane ziarno korupcji, które w przyszłości zakiełkuje w pełnoprawną herezję.

Od tamtego czasu Szkarłatny Legion odniósł wiele mniej lub bardziej spektakularnych sukcesów. Jednak korupcja w szeregach zakonu doprowadziła do ignorancji. Przywództwo zaczęło lekceważyć Codex Astartes. Zakon zaczął zwiększać swoją liczebność ponad dopuszczalną przez kodeks.

Organizacja

Zakon dzielił się na standardowe 10 kompani. Pierwsza kompania weteranów, cztery kompanie bojowe, cztery rezerwowe oraz dziesiąta kompania zwiadowców.

Potem Szkarłatny Legion poszerzył się od dodatkowe dwie, wielkie kompanie bojowe.

Wyposażenie

Spacemarine-0.jpg

Kapitan z Szkarłatnego Legionu

Żołnierze Szkarłatnego Legionu byli wyposażeni w standardowy sprzęt Kosmicznych Marines z tamtego okresu. Jednak wyposażenie legionu* było często niedopracowane, ponieważ posiadał on wielu ludzi i nie posiadał własnego świata macierzystego, przez co często brakowało im odpowiednich zasobów. Zakon podróżował na statku, często łupiąc napotkane światy wroga. To było ich głównym źródłem utrzymania.

Najlepszy sprzęt zarezerwowany był dla kapitanów oraz weteranów. Kapitanowie nosili zazwyczaj pancerz Mark VIII "Wędrowiec" , na który nakładali szkarłatny tabard. Najczęściej walczyli mieczami energetycznymi oraz pistoletami boltowymi. Kapitan pierwszej kompani otrzymywał sprzęt z najwyższej półki. Podobnie jak u innych kapitanów nosił on pancerz Mark VIII, lecz był on mocno zmodyfikowany oraz pokryty dodatkowymi warstwami materiałów. Na pancerz zakładał tabard oraz szatę. Często walczył pięścią energetyczną oraz pistoletem laserowym .

Spacemarine1.jpg

Kapitan I kompani

Terminatorzy byli wyposażani w standardowy pancerz Terminator , zaś najbardziej zasłużeni otrzymywali pancerz Cataphratii .

Przywództwo

Zakon nigdy nie wyznaczył swojego mistrza, miast tego dowodziła nim rada kapitanów, jednego Tech-marine oraz jednego Kronikarza. Rada ustalała wszystko na zasadzie głosowania, lecz pierwszy głos miał zawsze kapitan I kompani. Jego głos był liczony za pięciu.

Zdrada

Tsm-0.jpg

Terminator z Szkarłatnego Legionu

Wewnętrzna korupcja doprowadziła zakon na skraj herezji. W poszukiwaniu zasobów łupili oni nawet światy Imperialne. Pozostawało to nie zauważone do czasu. Statek Szkarłatnego Legionu dotarł wkrótce na świat Nocturne, zamieszkiwany przez zakon Salamander. Był on wyjątkowo bogaty w różne złoża metali, które mogłyby pomóc legionowi w wyposażaniu żołnierzy. Zakon próbował zdobyć świat, jednak został odparty. Salamandry poinformowały o tym inkwizycję, legion został uznany za zdrajców. Osłabiony uciekł do Oka Terroru, gdzie zniknął na lata. Wiadomo iż mroczne potęgi zaoferowały im tam moc w zamian za służbę.

Organizacja

Organizacja legionu nie znacznie się zmieniła po zdradzie. Nie wszyscy członkowie byli skorzy do walki za Chaos Niepodzielny. Ci, którzy chcieli służyć jednemu bóstwu chcieli opuścić zakon, jednak zamiast tego utworzono specjalne warbandy, które nadal podlegają Szkarłatnemu Legionowi.

Wyposażenie

Wyposażenie legionu nie zmieniło się, chociaż z łupionych planet legion zdobył wiele cennych artefaktów.

Przywództwo

Po przybyciu do Oka Terroru, bogowie rozkazali znalezienie czempiona. Rozpoczęła się wtedy brutalna walka o władzę. Zwycięsko wyszedł z niej kapitan Mephidax z I kompani. Został on jedynym przywódcą legionu i jego słowo było ostatecznym.

Historia

Legion powstał z 19'stej fundacji, zrodzony z nieznanego genoziarna. Swój debiut mieli podczas szóstej Czarnej Krucjaty. Dokonali oni abordażu na statek Czarnego Legionu, który przewoził niebezpieczny ładunek. Udało im się go zniszczyć, jednak spaczenie przeszywające to miejsce skorumpowało wszystkich na pokładzie, w tym kapitana I kompani Seriona Złoto-ustnego, który został raniony demonicznym mieczem. Korupcja, mimo iż początkowo niezauważalna, w przyszłości okaże się subtelnym i niszczycielskim narzędziem .

975.M36

Szkarłatny Legion miał w tym roku mianować Seriona na mistrza zakonu, jednak ten odrzuca stanowisko i sugeruje utworzenie rady. Tak też się staje, przywództwo nad zakonem sprawuje rada kapitanów, reprezentanta Tech-marine oraz Kronikarza.

976.M36

Rada znosi ograniczenia dotyczące liczebności zakonu, mimo ostrzeżeń kapitana Hanra z II kompani. Szkarłatny Legion rozpoczyna rekrutację na dużą skalę. Kapitan Hanra zaczyna zauważać znaki korupcji.

999.M36

Zakon chce zdobyć świat dla siebie. Atakuje jeden z orkowych światów, jednak zostają odparci . Powstaje pomysł łupienia napotkanych światów. Pomysł przechodzi, jednak nie podoba się Hanrowi. Rozważa on opuszczenie zakonu.

002.M36

Hanr opuszcza zakon, zostaje nazwany zdrajcom. Próbuje on wyjawić informację o korupcji w zakonie, jednak zostaje zamordowany.

630-637.M39

Zakon atakuje świat Salamander, jednak zostaje pokonany i uznany za zdrajców. Szkarłatny Legion ucieka do Oka Terroru i zaczyna wyznawać mroczne bóstwa.

638.M39

Mroczne bóstwa rozkazują wybranie czempiona zakonu. Rozpoczyna się walka o władzę.

639.M39

Powstanie lorda Mephidaxa.

Przywódcy

Arcylord Mephidax

Więcej z Fandomu

Losowa wiki